Zij was uitgever van het tijdschrift Vile magazine dat ook gold als
een tegenhanger van File magazine uitgegeven door General Idea dat op zichzelf
een parodie was voor Life een iconisch commercieel tijdschrift in de
VS .
Anna kwam al vroeg in het vizier van New Reform. Zij vertegenwoordigde een
performance vorm met een futuristische inslag. Ik nodigde haar uit, samen met Bill Gaglione, voor een optreden tijdens het Performance Art Festival dat ik cureerde in de Beursschouwburg te Brussel (1978). Ze beschreef haar deelname in haar dagboek (fragment, vertaald door Google transfer):
7 oktober - We namen de trein naar Brussel en gingen rechtstreeks naar Theater Beursschouwburg, om onze rekwisieten af te zetten en dingen geregeld te krijgen voor de avondvoorstelling. Op weg naar ons hotel namen we de metro om een optreden in een metrotunnel te zien; lichten, clown witte gezichten, dame op een ladder zwaaien. Het geheel is opgezet als een kamp met misschien een dozijn artiesten, veel gekleurde schijnwerpers. Onze show was om 21.00 uur en het balkon van het theater was gesloten voor projectieapparatuur en videocamera's, maar beneden was de zaal gevuld met 150-200 mensen. Onze projecties verliepen goed met automatische timers op dia's, waarbij de film misschien 2 minuten voor de dia's werd afgemaakt, terwijl ik een commentaar met een microfoon deed. Ook Bill's twee DADA-stukken werden goed ontvangen. We vonden het fantastisch. De eerste keer dat we zo een groot publiek hadden.
Poster New Reform 1977
Anna nam ook deel aan verschillende tentoonstellingen die ik cureerde, onder meer in het Stadsarchief van Kassel tijdens de Documenta6 in 1977 en solotentoonstellingen in New Reform. Recent toonde ik nog haar postkaarten in de 'New Reform Postcard Show' (september-december 2024 Netwerk Aalst).
RD
.jpg)
